Tam, kad pasiektų 2020-aisias Europoje įsigaliojančius griežčiausius per visą istoriją emisijų standartus, per ateinančius 18 mėnesių automobilių gamintojai pristatys daug naujų elektromobilių modelių. Kaip rašo „europe.autonews.com“, jau dabar įžvelgiama viena didelė problema – elektromobiliams reikalingi akumuliatoriai gaminami Azijoje.
Šiuo metu daugiausia elektromobiliams skirtų akumuliatorių pagamina tokios kompanijos kaip Pietų Korėjoje įsikūrusios LG, „Samsung“ ir Japonijos „Panasonic“. Šių kompanijų pagamintos ličio jonų akumuliatorių celės siunčiamos į Europą, kur galiausiai pagaminami į elektromobilius montuojami akumuliatoriai.
Dėl šios priežasties automobilių gamintojai paprašė Azijos tiekėjų, kad jie daugiau produkcijos gamintų Europoje. Tokiu būdu pavyktų lengviau patenkinti didėjančią paklausą, pagreitinti pristatymo laiką ir sumažinti sunkiųjų akumuliatorių elementų transportavimo išlaidas.
Pavyzdžiui, „Volkswagen“ kitų metų pabaigoje planuoja pradėti masinę elektromobilių gamybą, todėl jiems reikės ir didelio kiekio akumuliatorių. Vokiečių partneris LG atkreipė dėmesį į „Volkswagen“ prašymą ir jau stato, kaip teigiama, didžiausią ličio jonų akumuliatorių gamyklą Lenkijoje, Vroclavo regione.
Neatsilieka ir konkurentai. „Samsung“ reorganizavo gamyklą netoli Budapešto, kuri anksčiau gamino plazminių televizorių ekranus. Nuo šiol joje bus gaminami elektromobilių akumuliatoriai.
Kinijos elektromobilių akumuliatorių gamintoja CATL taip pat stato gamyklą Rytų Vokietijoje. Čia pagaminta produkcija bus tiekiama BMW gamyklai Dingoflinge, kur planuojama surinkinėti „iNext“ didesnio pravažumo elektromobilį.
Nepaisant šių naujienų, Europos automobilių gamintojai nerimauja, kad dabar esančių ir planuojamų atidaryti elektromobilių akumuliatorių gamyklų pajėgumų vis tiek neužteks patenkinti vis didėjantiems poreikiams.
Tačiau patys automobilių gamintojai savarankiškai gaminti elektromobilių akumuliatorius nenori dėl per didelių sąnaudų, kurių neatperka didėjantis elektromobilių poreikis. Be to, tikėtina, kad konkurentai ieškotų kitų tiekėjų, o ne pirktų „Daimler“ produkciją.
Net ir vienas didžiausių automobilių komponentų gamintojų „Bosch“ į galimybę statyti elektromobilių akumuliatorių gamyklą žiūri skeptiškai. To priežastis – norint konkuruoti su Azijos gamintojais, reikėtų investuoti apie 20 mlrd. eurų, o jei investicija nepasiteisintų, tai keltų didelę grėsmę visos kompanijos išlikimui.
Lrt.lt